dinsdag 1 april 2014

Ongenaakbaar duo gaat ook internationale strijd aan




Nu de grote rivalen Crispijn Ariëns en Gary Hekman elkaar gevonden hebben bij team Van Werven, zoekt het ook uitdaging buiten de landsgrenzen. “Samen kunnen we de strijd aan gaan met de wereldtop.”

Team Van Werven is op papier ijzersterk. Naast wereldkampioen Ariëns en nationaal kampioen Hekman rijdt ook klassementswinnaar van 2013, Rick Smit, in het groen van Van Werven. Rob Hadders won vorig jaar nog een etappe om de competitie en Jordy Harink is de nationaal juniorenkampioen.



Elke wedstrijd winnen

Coach Roy Boeve ziet dat ook: “Het klopt dat we op papier absoluut de beste zijn”, zegt Roy Boeve. “Daarom willen we elke wedstrijd winnen komende zomer. Maar we zullen de wedstrijden ook gebruiken om te trainen op nieuwe tactieken. We gaan er bovenal alles aan doen om aantrekkelijke wedstrijden te maken.”

Ariëns en Hekman zijn de boegbeelden van team Van Werven. Op de Europese en wereldkampioenschappen stuwden de vrienden elkaar al tot ongekende hoogte, terwijl ze elkaar in Nederland bestookten. “Nu kunnen we ook samen internationale wedstrijden rijden”, zegt Hekman, die samen met zijn team onder andere enkele etappes om de German Inline Cup gaat rijden. “Samen zijn we wel erg gevaarlijk. Crispijn kan het iedereen moeilijk maken in de aanval en ik in de sprint. Het is een mooie, nieuwe uitdaging.” Ariëns ziet duels met mannen als Bart Swings ook zitten. “Met dit team kunnen we de strijd aan gaan met iedereen.”

Samenwerking met CadoMotus
Om te beginnen rijdt Ariëns het beroemde Trois Pistes in Frankrijk, een baantoernooi over drie dagen. “Maar daar rijden we nog niet om te winnen, zo snel in het seizoen. Ik ga er vooral heen om samen met skatefabrikant CadoMotus materiaal te testen.” CadoMotus is, net als vorige jaren, de leverancier van frames en MPC-wielen.

Voor Ariëns is dat nieuw materiaal. “Ik reed altijd op Powerslide en stap nu over. Dat is een groot verschil. Ik ga de week in Frankrijk gebruiken om alle wielen te testen, zodat ik precies weet welke wielen ik wanneer moet gebruiken.” CadoMotus is één van de toonaangevende merken in de wereld en heeft met MPC skatewielen die van doorslaggevende kwaliteit zijn.

Duitsland en Frankrijk
Het team rijdt, naast de Nederlandse competitie, ook de marathons van Frankfurt (Duitsland) en Dijón (Frankrijk), waar de hele wereldtop zich verzamelt, alsmede de tweedaagse baanwedstrijd in Heerde. De Europese kampioenschappen vormen het hoogtepunt van het seizoen.

Ariëns: “De wereldkampioenschappen zijn pas in oktober, in Argentinië. Die kunnen we niet rijden, omdat ons schaatsseizoen dan al is begonnen. Daarom zijn de Europese kampioenschappen mijn hoofddoel, samen met de NK’s.” Een voordeel is het ook, dat late WK. “Ik kan het hele jaar in mijn wereldkampioenpak rijden. Dat gaat wel een heel goed gevoel geven, dat weet ik nu al.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten