zondag 13 november 2011

Berga tweede in zinderende sprint Den Haag

De vijfde etappe om de KPN-cup in Den Haag leverde opnieuw een tweede plek op voor Ingmar Berga. Team Van Werven werkte een hele goede wedstrijd af, met Geert Plender op een zesde plek in de uitslag en Simon Schouten op plek 16.


Vanuit de start gooide de BAM-ploeg de knuppel weer eens in het hoenderhok en daarna bleef het voortdurend onrustig, waarbij de snelheid ontzettend hoog lag. Het hele team mengde zich in ontsnappingen, waarbij Berga liet zien echt op de weg terug te zijn. In de finale werd hij tweede in de sprint die na een onwaarschijnlijk sterke sprintvoorbereiding van zijn ploeg, succesvol werd afgerond door Arjan Stroetinga.

“Dat ik tweede word was vandaag het maximaal haalbare in zo’n finale. Waar ik echt blij mee ben is dat ik beter ga rijden. Ik voelde me sterk en kon veel doen in de wedstrijd. Ook als team hebben we laten zien dat we steeds beter gaan draaien.”


Daar kon Plender mee instemmen. “We hadden als team de juiste instelling vandaag. Heel pro-actief gereden, we zaten er bovenop. Je merkt dat iedereen meer zelfvertrouwen begint te krijgen.”


Schouten liet zien dat hij echt een stijgende lijn heeft gevonden en toonde zich tevreden. Hij kon van begin tot eind meedoen in de wedstrijd. “Ik kan in de finale nog niet bij Ingmar en Geert blijven. In het gevecht raak ik ze kwijt.”


RenĂ© Ruitenberg is ook bezig aan een goed seizoen en maakt zich iedere wedstrijd nuttig voor het team. “Ik probeer de jongens op momenten te ontlasten door eens een gat dicht te rijden of mee te sprinten in een ontsnapping. Ten opzichte van vorig jaar rijd ik veel makkelijker en beter.”


Team van Werven werd eerste in de ploegenuitslag en staat nu derde in het klassement. Berga steeg weer iets in het individuele klassement; naar plek vijf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten